torsdag 27 mars 2008

Cajsa Warg-triathlon

I dag hann jag faktiskt med alla tre grenarna, men det blev lite "man tager vad man haver " över det hela. Först bar det av till simhallen där jag plaskade runt i ett par alldeles för stora Hawaii-shorts. Jag kan efter det här simpasset intyga att det finns ett tänk av funktion bakom tajta Speedos.

Växjö simhall har verkligen genomgått ett lyft sen jag var här sist (vilket ju måste vara 10-15 år sedan). Det finns numera äventyrsbad, high-tech-skåp för värdesaker och herrarna går in där damernas låg förut och tvärtom... Men en sak var samma som förr: de blå och repade toadörrarna som såg slitna ut redan på 80-talet. Skön småländsk inställning att spara det som funkar. Well well, jag fick en egen bana och körde en massa skovelsim och glid-på-arm-övningar innan jag avslutade med en liten pyramid. Enligt simtränaren har jag dåligt grepp med vänsterhanden och dåligt sträck så jag hoppas att de här övningarna kan rätta till det.

Lunch på stan ihop med en gammal kompis som lyckats göra slut på lönen så jag fick bail him out från restaurangen. Nåja, det är ju bara 30 dagar till löning... I ärlighetens namn så var det nåt strul med hans föräldraersättning.

Rune bet mig i armen. Han har alltid bitit i allt han kommer ut, men nu med två tänder gör det ju riktigt ont. Efteråt bara garvade han. Det är kul med småbarn, man kan ösa fram hur många leksaker som helst och det är ändå nåt annat som är roligast. Och detta annat är nästan alltid ömtåligt eller farligt. I mina föräldrars hus verkar en specifik parfymflaska vara the chosen one.

När Rune tog sin eftermiddagslur fick hans farmor ta vaktposten och jag letade fram en cykel i garaget. Hittade också pappas cykelhjälm och ja, den var nog det fulaste jag sett. Men som småbarnsfarsa så får säkerhet gå före det uns av fåfänga jag har kvar och jag snörde på den och stack ut på en timmes runda. Efersom jag cyklade i löparkläder så var det bara att förvandla cyklingen till ett brickpass och jag sprang ut en liten trekilometersrunda efteråt.





Exakt vad tänkte pappa på när han köpte den här hjälmen?

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Den hjälmen skojjar man inte bort.
Du ska ha en eloge för att du tänkte säkerhet före fåfänga. Låter vara osagt hur jag själv hade resonerat...

askan sa...

Men det satt långt inne... ska erkänna att jag tog på den nåt kvarter bort, ville inte synas med den i onödan :)