onsdag 30 juli 2008

Fokus

Med bara några få dagar kvar så är det dags att släppa negativa tankar om skador och sånt skit. Håller benet så håller det, annars får jag komma på nåt under vägen. Nu är det full fart och fokus som gäller. I kväll blir det ett simpass med klubben som sista träning. Kommer dra några lugna längder med våtdräkt och så ska jag testa mina nya googles. Inför viktiga handbollsmatcher laddade jag alltid med att se VM-finalen 1990 på video. Nu ska jag se filmerna om Ironman Hawaii 2005 och 2006 som är redigerade på det mest tårdrypande sätt och jag kan inte tänka mig bättre laddning.

På cykelpass i mörker med underkylt regn i pannan så fanns fokus på Kalmar. Nu blir det tvärtom: I Kalmar ska jag ha jävlaranammat från helvetespassen i bakhuvudet och målgången framför mig.

Sen kan man ju inte låta bli att undra: har man slutspelsskägg på en Ironman?

2 kommentarer:

Benet sa...

Ja, nu är det snart dags... Coolt! Kör nu hårt Askan! Håller tummarna för dig, ditt jävlar-anamma och ditt ben.

askan sa...

Tack ska du ha! Ska bli riktigt kul!