torsdag 16 oktober 2008

Träningsvärk i rumpan

Vad jag än gör får jag träningsvärk i rumpan. Om jag går långt med barnvagnen, om jag går där det är backigt, om jag går i trappor... Numera har jag konstant träningsvärk i glutéerna, både maximus och medius. Detta har jag aldrig haft förut och ändå har jag tränat stabilitetsträning många timmar i veckan på sista tiden. Och i den träningen är det hård fokus just på glutéerna. Det är förmodligen för att fas-1 -träningen gett resultat, jag aktiverar nu de här musklerna när jag går och förhoppningsvis när jag springer (har inte testat, är fortfarande sjuk...). Kul iallafall, träningen börjar ge resultat, även om det varlite oväntat att helt plötsligt få träningsvärk vid vardagsaktiviteter. Så fort jag blir frisk ska jag gå över till fas 2 där fokus ligger på att integrera de olika kontrollzonerna så de kan jobba tillsammans.

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Å nu blev jag sugen på att sätta tänderna i fas 1-övningarna. Har bara kommit till själva testerna... Dags att få tummen ur!

askan sa...

Jepp tummen ur :) Jag har kört dem sen 1 september ungefär, fast lite mindre nu sista veckorna pga sjukdom. Känner egentligen att jag skulle kunna hålla på lite till innan fas 2, men vill variera mig. Hon rekommenderar ju mijnst 2 veckor så det har jag iaf uppnåt med råge...

Kaka! sa...

Känner igen det där med att få träningsvärk av vanlig vardagsmotion.

Benet sa...

Fortfarande sjuk? Segt. Krya på dig!

askan sa...

kaka!, det betyder ju bara att man tar i även i vardagen :)

benet, jepp sjuk, men det verkar lossna lite nu...