fredag 24 juli 2009

GAX 50 miles

Yes då har jag äntligen fattat det självklara beslutet och anmält mig till GAX 50 miles, den kortare klassen på Sveriges äldsta 100 miles-lopp. Tillställningen går på Österlen längs stigar och stränder natten mellan den 15:e och 16:e augusti.

Eftersom det bara är tre veckor kvar hinner jag inte få in och tillgodogöra mig nån större volym konditionsträning, utan kommer främst satsa på att få upp tuffheten i kroppen genom crossfit och löpstyrka. Och så några långpass, lite trail och kanske testa springa med pannlampa.

Det här ska bli skoj!

6 kommentarer:

gullfot sa...

"det självklara beslutet" - me like! :-)

Bear sa...

Kör hårt!

askan sa...

Fredrika, ibland vet man före man bestämt sig :)

Bear, tack, jag ska ge järnet, eller inte riktigt kanske, måste ju hålla hela vägen :)

MarathonMia sa...

Det ska bli riktigt skoj! Och crosspass är det jag satsar på med!

:)

Anna (Orka mera) sa...

Jag är djupt imponerad. Och aningen avundsjuk :)

askan sa...

Mia - det kommer bli årets grej!

Anna - sista anmälningsadag 1 dag före loppet...