onsdag 2 juni 2010

Tävlingsplaner och action i vardagen

Nu verkar sommarens tävlingsplaner ta form. Satsar inte direkt på några bra tider utan vill mer bli kompis med lite längre distanser än de jag var kompis med förra året. Än så länge har jag bara sprungit ett lopp, Munkastigen trailrun. De jag planerar är:

19 juni
Jättelångt, 68 km terräng i Roslagen - detta kommer jag springa som ett socialt lopp i behaglig fart

24 juli
Full moon race, 50 miles/80 km terräng på Österlen- detta kommer jag springa för upplevelsen, men jag vill ändå göra bra i från mig och kommer inte slöa

4 september
Kraftloppet, 72 km asfalt och grus i Finspång - detta får bli lite tävlingslopp

25 september
Lidingöloppet, 30 km terräng, ren tävling, så snabbt som möjligt helt enkelt

23 oktober
Markusloppet, 50 km på Skåneleden, vill slå tiden från förra året men detta är mest ett njutningslopp

Annars var det action i dag. Körde dagens Crossfit Endurance Strength & Conditioning-pass ute i trädgården:

2 Reps on the Minute, every Minute for 10 Minutes "10x2"

Hang Power Snatches @ 80%


då jag hör hur en bil sladdar in på parkeringen utanför. Den lyckas också smälla in i muren lite. Oki, tänker jag men vill inte att mitt pass ska störas och kör på. Efter nån omgång till av ryck så ser jag hur en massa polisbilar letar runt i området och till slut hoppar de på en kille med vapnen dragna och det blir världens slagsmål, som på film. Där blir min nyfikenhet större än träningsdisciplinen och vilan på de två sista rundorna blir aningen längre än tänkt...


7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Skojiga planer. Lidingö är det enda som finns på min lista än så länge. Marcus hade också varit kul - om jag vågar...

askan sa...

Jamen nu får du ju prova Markus! Det går att bryta efter drygt halva och klarar man att fortsätta därifrån så tar man sig i mål. Kul med Lidingö, då ses vi kanske på ön:)

Dunceor sa...

Min plan innehåller Full Moon Race och Markusloppet också. Mer som trevliga sociala-lopp än någon större tidsjakt.

Att du lyckades hålla dig när det var action utanför, jag hade antagligen varit klistrad mot rutan ;)

askan sa...

Dunceor, vad kul, speciellt om du kör Full moon. Jag har sprungit där på dagtid och det är grymt!

Man börjar bli van, har ganska mycket action här, även om det varit lugnt sen svärmor hittade ett lik i trädet utanför...

Bear sa...

Jisses!

Zandra sa...

Ser fint ut! Fast jag är imponerad över att du orkar. För mig tar det över en månad att ladda om mentalt efter bara en mara...

Fredrik (Sampan) sa...

du har sannerligen ett gediget program framför dig...